5 Lectii ale meditatiei

1. Meditatia te face mai fericit.

Dupa ce incepi sa meditezi, vei observa ca calitatea vietii tale se imbunatateste drastic. Potrivit lui Jon, acesta este principalul motiv pentru care ar trebui sa meditam – alte beneficii sunt subsidiare pentru acesta. Emotiile negative devin mai putin persistente. Experimentezi mai multa bucurie si mai putina suferinta. Puteti simti continut indiferent de circumstantele dvs. externe. Din exterior, viata ta nu se schimba prea mult. Meditatia nu schimba lucrurile pe care le experimentezi.

2. Meditatia va ofera claritatea a ceea ce este important.

Unul dintre beneficiile mele preferate ale meditatiei este modul in care ne ajuta sa ne indepartam de chatul mental din capul nostru. Acesta este un beneficiu frumos in general, dar este deosebit de puternic in perioadele stresante. In perioadele stresante, chatul mental din capul nostru poate ascunde modul in care percepem lucrurile. Meditatia ne ajuta sa devenim la un pas indepartat de aceasta discutie mentala, astfel incat putem pastra claritatea a ceea ce este important.

3. Meditatia te face mai amabil si o persoana mai buna.

Nu voi uita niciodata ceva ce mi-a spus sotia mea in timpul experimentului meu de productivitate sa meditez timp de 35 de ore intr-o saptamana (in timp ce sunt cat se poate de productiv). In timp ce discutam la cina, mi-a spus: „Stii ce, Chris, nu m-am simtit niciodata mai iubita, cu tine facand acest experiment ciudat.” Dupa cum a spus David Augsburger, ministru si autor baptist: „A fi auzit este atat de aproape de a fi iubit, incat pentru persoana obisnuita, ei sunt aproape indistinguibili.” Meditatia te face compatimitor, iubitor si amabil.

4. Meditatia te face mai concentrat.

Studiile arata ca mintea noastra rataceste pentru 47% din zi. Cu alte cuvinte, ne-am concentrat asupra a ceea ce ne este in fata doar 53% din timp. Sa zicem ca sunteti treji timp de 16 ore. Aceasta este egala cu 7,5 ore pe care le petreci nefocalizate in fiecare zi, astfel incat orice imbunatatire a cat de bine te poti concentra te poate economisi o tona de timp. Din fericire, meditatia imbunatateste calitatea atentiei tale in acest fel. Sa spunem ca, practicand meditatia, puteti imbunatati numarul doar un pic – pana la 37% in loc de 47%. Aceasta crestere te duce singur sa te concentrezi pentru inca 1,6 ore in fiecare zi.

5. Meditatia te face mai putin dependent de dispozitivele tale.

Unele tactici pentru a face fata distragerii sunt destul de utile. Pozitionarea ecranului telefonului in „modul grey” (care face ca ecranul telefonului tau sa fie alb-negru), dezactivarea notificarilor si setarea limitelor de timp a ecranului este tot de ajutor. Dar aceste solutii sunt externe. Cea mai buna strategie interna pentru a-ti face mintea mai putin bazata pe distragerea digitala este sa iti faci mintea mai putin stimulata (daca esti curios, vorbesc mai mult despre aceasta idee intr-o discutie recenta). Cea mai buna strategie pentru a face mintea mai putin stimulata? Practicati meditati!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile nu sunt permise.