Experimentam cu adevarat o singura emotie

Fiecare emotie pe care o experimentati este intr-adevar unica. Redand sentimentele negative ca emotie va permite sa va retrageti de la ceea ce va confruntati si sa va refractati intr-un mod mai productiv. Dupa o zi mai lunga de meditatie, apare un gand simplu: fiecare emotie pe care o experimentam – frica, surpriza, ingrijorare, curaj si fericire – sunt intr-adevar o singura emotie: entuziasm.

Ne uitam la ceea ce intampinam pentru a explica de ce mintea noastra este agitata intr-un fel, si care informeaza modul in care ne gandim la entuziasmul nostru. Daca mintea voastra este entuziasmata din cauza unui argument cu partenerul dvs., etichetati acest entuziasm ca furie. Daca mintea voastra este incantata, deoarece sunteti pe punctul de a deschide un cadou, etichetati acest entuziasm ca anticipare. Daca mintea voastra este incantata, deoarece sunteti pe punctul de a va exprima un discurs in fata a 300 de persoane, puteti numi acest emotie drept frica.

Aceste sentimente se pot transforma intr-un ban cand circumstantele se schimba. Mania ta devine compasiune atunci cand partenerul tau isi da seama brusc ca nu se inseala despre un argument si ofera sa-ti toarne un pahar de vin. Anticiparea ta se transforma in frustrare odata ce iti dai seama ca ai fost dotat cu un aspirator, in loc de iPad Pro pe care l-ai vanat de luni de zile. Anxietatea ta se transforma in triumf atunci cand vorbirea ta devine o ovatie in picioare.

Aceasta este o idee simpla, dar una cu implicatii practice. Sa ne intoarcem la exemplul de a da un discurs. Daca sunteti nervos, una dintre cele mai bune modalitati de a va ajuta sa va faceti performanta este sa va rememorati anxietatea ca emotie. Un studiu recent realizat de Alison Wood Brooks de la Harvard Business School a constatat ca aceasta idee functioneaza cu adevarat in practica. In studiul ei, Brooks ia cerut participantilor care urmau sa dea un discurs de inalta presiune sa se gandeasca la anxietatea lor ca la emotie. Ceea ce a descoperit a fost remarcabil: participantii care au facut acest lucru au fost considerati mai persuasivi, mai competenti si mai increzatori atunci cand au vorbit, in comparatie cu acei participanti care si-au spus in mod ingrijorat sa se linisteasca.

Aceasta idee functioneaza in alte circumstante. Daca va sperie cand un avion loveste turbulenta, gasiti modalitati de a va bucura de plimbarea salbatica. Daca sunteti nervos inainte de examen, re-categorizati acea emotie, deoarece mintea voastra devine incantata de finalizarea cursului. Daca mintea voastra este suparata pentru ca un lucru rau continua sa-l urmeze pe altul, renuntati la frustrarea voastra ca distractie si imaginati-va ca ati jucat intr-o comedie, nu intr-o tragedie.

Aceeasi idee functioneaza, de asemenea, daca aveti o practica de meditatie, despre care scriu frecvent pe acest site. Cea mai usoara (si cel mai adesea cea mai buna) perioada de meditatie este imediat dupa ce te trezesti. Exista un motiv pentru asta: mintea voastra inca nu a fost incantata de ceea ce se intampla in acea zi.
Daca treceti prin ceva negativ, nu va lasati mintea sa se simta teama, nelinistita sau suparata. In schimb, rearanjati aceste sentimente ca excitare si construiti o poveste pozitiva proprie.

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Comentariile nu sunt permise.